Számvevői munkaanyagok készítése Kozármisleny ellenőrzése során

2018-09-13 13:07:00   |   Feltöltötte: Dr. Domokos Magdolna

Az Állami Számvevőszék elfogadott ütemtervének megfelelően készülnek a számvevői munkaanyagok Kozármisleny Város Önkormányzatának ellenőrzése során.

A Baranya megyében, a megyeszékhelytől 7 km-re fekvő Kozármisleny város állandó lakosainak száma 2017. január 1-jén 6071 fő volt. 2017-ben a Képviselő-testület két állandó bizottságot működtetett, a Pénzügyi, Településfejlesztési és Sport Bizottságot, valamint a Szociális Kulturális- és Oktatási Bizottságot. Kozármisleny Város Önkormányzata (Önkormányzat) - Egerág és Kisherend községek önkormányzatával közösen - egy költségvetési intézményt tartott fenn, a Kozármislenyi Közös Önkormányzati hivatalt. Az Önkormányzat által a feladatellátás érdekében alapított Kozármislenyi Közművelődési Nonprofit Szolgáltató Kft. és a Kozármisleny Város Településfejlesztéséért Szolgáltató Nonprofit Kft. az Önkormányzat 100%-os tulajdonú gazdasági társaságaiként működtek 2017-ben.

 


Az Állami Számvevőszék 2018. augusztus hónapban elindította Kozármisleny Város Önkormányzatának ellenőrzését. Az adatbekérést és az ellenőrzés lefolytatására történő felkészülési időszakot követően a számvevők megkezdték munkaanyagaik megírását az ellenőrzési programnak megfelelően az ellenőrzött szervezetek által megküldött dokumentumokban és tanúsítványokban foglaltak feldolgozása alapján.


Az Alaptörvény az önkormányzatoktól is elvárja a kiegyensúlyozott, átlátható és fenntartható költségvetési gazdálkodás elvének érvényesítését, valamint a nemzeti vagyonnal való rendeltetésszerű és felelős módon való gazdálkodást. Mindez nem valósítható meg a belső kontrollrendszer, valamint az integritási kontrollok kiépítése és működtetése nélkül.


E fókuszt szem előtt tartva, az ellenőrzés célja annak megállapítása, hogy az Önkormányzat belső kontrollrendszere biztosította-e a közpénzekkel és a nemzeti vagyonnal történő elszámoltatható, átlátható, szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes gazdálkodás feltételeit. Az ellenőrzés keretében értékeljük továbbá, hogy az Önkormányzatnál kiépítették és erősítették-e a korrupciós kockázatok kezelését szolgáló integritás kontrollokat és azt, hogy megteremtették-e a teljesítményellenőrzés feltételeit.

 


Dr. Domokos Magdolna

ellenőrzésvezető