Okoseszközökre optimalizáltuk az ÁSZ Hírportált

2018-11-06 08:10:00   |   Feltöltötte: Radócz Ákos

Már okoseszközökön, tehát mobil és tablet felületeken is felhasználóbarát módon érhetőek el az ÁSZ Hírportál cikkei és médiatartalmai. Ezen fejlesztéssel új szintre lépett a Számvevőszék leglátogatottabb honlapja. Erre szükség is van, hiszen az ÁSZ Hírportál olvasóinak több mint 60 százaléka a Y-Z generációhoz tartozik, akik jellemzően okoseszközöket használnak. Feléjük is tovább kívánunk nyitni egy esetleges mobilalkalmazás jövőbeni fejlesztésével.

Az Állami Számvevőszék tevékenysége minden területén törekszik a digitális eszközök alkalmazására. Domokos László, az ÁSZ elnöke a szervezet 2017-es tevékenységéről szólva az Országgyűlésben úgy fogalmazott: a digitalizáció kihívásainak való megfelelés, valamint a megújult informatikai környezet alkalmazása folyamatos prioritást jelent.


Nem véletlen, hogy az egyik nagy közvélemény-kutató cég, a közelmúltban lezárult reprezentatív kutatása is arra világított rá, hogy a magyar társadalomban az elmúlt három évben szignifikánsan emelkedett az Állami Számvevőszéket és annak tevékenységét ismerők aránya, valamint egyre többen bíznak a számvevőszéki megállapításokban. A felmérés eredményei többek között annak is köszönhetőek, hogy az ÁSZ folyamatosan fejleszti online felületeit, weblapjait, él a digitális világ nyújtotta előnyökkel.

 

Az ÁSZ Hírportál weboldala tableten megjelenítve

 

Az elmúlt években számtalan külső,- és belső fejlesztésen esett át az immáron 400 szerkesztőt számláló, négy nyelven elérhető ÁSZ Hírportál. Évi több mint 2000 cikkével biztosítja a Számvevőszék teljes átláthatóságát. Hasznosulási cikkekben részleteztük többek között a jelentések fontosabb megállapításait is szemléltető infografikáink kiemelkedő elérését, a QR-kóddal ellátott sajtó-összefoglalóink bevezetését, továbbá a számvevőszéki YouTube-csatorna nyújtotta innovációkat.


Folyamatos fejlesztéssel, az állampolgárok szolgálatában


A Hírportál adminisztrációs felületét még inkább felhasználóbaráttá alakítottuk, valamint a külső megjelenést is jelentősen megváltoztattuk, a weblap a közvélemény és a sajtó képviselői számára még informatívabb, áttekinthetőbb lett. 2010-es indulás óta megsokszoroztuk a látogatók számát, a legnagyobb hírgyűjtő oldalakra becsatornáztuk cikkeit, valamint a Számvevőszék egyre inkább nyit a közösségi média irányába.

 

A Hírstart felületén az ÁSZ Hírportál cikkei


„A közösségi média eszközeinek alkalmazása során [...] fontos szerepet kaphat, és erősödhet az együttműködés az állampolgárokkal és más, hazai és nemzetközi intézményekkel egyaránt, ami elősegítheti az innovációt, értéket teremthet és hozzájárulhat a jó kormányzáshoz” – áll az ÁSZ által 2014-ben publikált, nemzetközi kommunikációs trendeket górcső alá vevő tanulmányban.


A közösségi médiában jelen vannak az ÁSZ Hírportál cikkei


Ugyan a Facebook-oldallal kizárólag a Pénzügyi Szemle Online rendelkezik, ezen a platformon osztjuk meg a pénzügyi tudományos folyóirat cikkeit, a Pénzügyi Tudatosság Projekt anyagait, az ÁSZ Hírportál hétvégi hírösszefoglalóit, itt is meghirdetjük a Számvevőszék álláshirdetési pályázatait. A Google Analytics rendszeréből készített statisztikák alapján olvasóink egyre növekvő táborának 6 százaléka már a legnagyobb közösségi médiafelületről látogatja meg a weboldalt, ami annak fényében jó teljesítmény, hogy túlnyomó részt nem a Hírportálra mutatnak a bejegyzések hivatkozásai. Ez vélhetően abból adódhat, hogy az olvasóink megosztják a Facebookon a cikkeinket.

 

A Pénzügyi Szemle Online Facebook-oldala


Mit nyújt az okoseszköz optimalizált felület?


A frissen okoseszköz-optimalizált oldalon az asztali megjelenítésű ÁSZ Hírportál minden funkciója ugyanúgy megtalálható, természetesen némileg kissé más elrendezéssel. Az intézményi logó és a nyelvválasztó lobogók között helyezkedik el a Menüpontok gomb, amelyet megérintve a bal oldalon, sötétkék alapon megjelenik az eredeti honlap felső és alsó menürendszere, egybe rendezve. A Kereső funkciót inverz színbéli megjelenítéssel láttuk el a figyelem felkeltése érdekében. A címlapon lejjebb haladva a Legfrissebb hírek kaptak helyet automatikusan cserélődő rendszerben, alatta pedig a Kiemelt hír van.

 

Az ÁSZ Hírportál felületét mobil és tablet felületre is optimalizáltuk

Az ÁSZ Hírportál felületét mobil és tablet felületre is optimalizáltuk


A További hírek blokkban további 5 cikk érhető el, az Összes hír elnevezéséből adódóan egyértelmű. A nemzetközi nyelveken a cikkek a kezdőlapon 5-ös bontásban, a lapozó oldalakon 10-es elrendezésben tekinthetőek meg. A médiatartalmakra külön hangsúlyt fektettünk, a cikkbe szúrt képek, videók a megjelenítő felület felbontását követik, az infografikáinkhoz hasonlóan. Az osztott, Galéria menüpontban a képgalériák és YouTube-felvételeink is elérhetőek.


Mobilalkalmazással a fiatalok megszólítása érdekében


Az ÁSZ Hírportál a 25-34 éves korcsoportban a legolvasottabb, a felhasználók harmada, egészen pontosan 33,5 százaléka közülük került ki idén. A 18-24 év közötti fiatalok körében ez az arány szintén kimagasló, 27,5 százalékos. Ha ezt a két – igen magas – értéket összeadjuk, az olvasók több mint 60 százaléka adódik belőle.


A szóban forgó Y-Z generáció az a korcsoport, amely toronymagasan magabiztosan kezeli az okoseszközöket az élet minden területén. Utóbbi, tehát a Z-generáció a kommunikációs eszközök fejlődésével és gyorsaságával egyre több információhoz jut, és ezeket máshogy dolgozzák fel. A „digitális bennszülöttek” másképp is gondolkodnak, mint a korábbi generációk tagjai, ezért is különösen fontos őket a saját nyelvükön megszólítani, platformjaikon elérni.


Radócz Ákos
Kommunikációs és Kapcsolattartási Osztály