Két önkormányzat utóellenőrzése megkezdődött

2018-07-27 15:43:00   |   Feltöltötte: Major László

Az Állami Számvevőszék számvevői a felkészülést követően megkezdték az ellenőrzött szervezet által megküldött dokumentumok értékelését, a számvevői munkaanyagok elkészítését Dunaszeg Község Önkormányzata és Kaposszerdahely Községi Önkormányzat utóellenőrzésében.

A felkészülést követően, melyről cikkben számoltunk be az ÁSZ Hírportálon, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) számvevői megkezdték Dunaszeg Község Önkormányzata és Kaposszerdahely Községi Önkormányzat belső kontrollrendszere kialakításának és működtetésének utóellenőrzését. Az ellenőrzés célja annak értékelése, hogy a számvevőszéki jelentésben foglalt intézkedést igénylő megállapításokkal összhangban készített intézkedési tervben meghatározott feladatokat az ellenőrzött szervezetek végrehajtották-e.


A Győr-Moson-Sopron megyében fekvő Dunaszeg község állandó lakosainak száma 2017. évben 2122 fő volt. Dunaszeg Község Önkormányzata hivatali feladatait az ellenőrzött időszakban a Dunaszegi Közös Önkormányzati Hivatal látta el.

 

 

A Somogy megyében található Kaposszerdahely község állandó lakosainak száma 2017. évben 909 fő volt. Kaposszerdahely Községi Önkormányzat hivatali feladatait az ellenőrzött időszakban a Bárdudvarnoki Közös Önkormányzati Hivatal látta el.



A számvevők az ellenőrzés során tett megállapításaikat számvevői munkaanyagban foglalják össze. Feladatuk, hogy a két önkormányzat által, az adatszolgáltatásra biztosított határidőben, az ÁSZ rendelkezésére bocsátott dokumentumok értékelésével és minősítésével, szakmailag megalapozott megállapításokat tegyenek és következtetéseket vonjanak le annak érdekében, hogy a jelentéstervezet objektív képet mutasson az ÁSZ által elfogadott intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról.


Dr. Major László
ellenőrzésvezető