Számít, hogy mekkora kijelzőn nézi a foci vb-t?

2018-06-14 10:38:00   |   Feltöltötte: Kiss Beatrix

Ma este megkezdődik a nemzetközi labdarúgóélet legfontosabb és legnépszerűbb csatája, a FIFA labdarúgó-világbajnokság. A GfK kutatásából kiderült, hogy sokan nagyobbra cserélik televízió készüléküket az élethű és nagyobb vizuális élmény érdekében.

A korábbi labdarúgó világbajnokságokéhoz hasonlóan, az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán – derült ki a GfK kutatásából. Az értékesítési számok már az idei első három hónapban jelentősen megugrottak a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság élénken tartja a vásárlók televíziók iránti érdeklődését, ezért különböző akciókkal ösztönzik a vásárlásokat.


A GfK POS Tracking adatai az év első hetétől kezdődően folyamatos piaci erősödést regisztráltak a hazai lapostévék piacán: az eladások hónapról-hónapra növekedtek, azonban a csúcsot a június hónapra várják.


A vásárlási döntéseket meghatározó értékesítési átlagárak tekintetében érdekes változás, hogy míg 2010-ben átlagosan 122.000 forintot szántak a vásárlók egy tévékészülék vásárlására, 2014-ben valamivel kevesebbet – 110 ezret –, 2018 első negyedévében pedig ismét emelkedett és elérte a 117.000 forintot az új tévékészülék vásárlására átlagosan szánt összeg.

 


A televízió ára mellett továbbra is fontos a kijelző mérete. Míg 2014-ben az eladások közel felét a 32 coll képernyőátmérőjű készülékek adták, addig idén már csupán csak egyharmadát. Azaz a kereslet fokozatosan eltolódott a nagyobb kijelzőjű televíziók felé.


A vásárlás előtt érdemes átgondolni, hogy mennyire fér bele egy új készülék vásárlása a család költségvetésébe, hiszen egy érzelmi alapon, átgondolatlanul hozott döntés képes akár hosszú hónapokra is elrontani a gólörömöt. Próbálja szem előtt tartani az „Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér” elvet és ha a vásárlás mellett dönt, vegye figyelembe pénzügyi kereteit.

 

Kiss Beatrix

Pénzügyi Tudatosság Projekt