KedvezményvadászatON

2018-07-13 09:01:00   |   Feltöltötte: Kiss Beatrix

Még mindig népszerű a kuponozás Magyarországon, hiszen az eredeti ár töredékéért juthatunk hozzá különböző termékekhez vagy szolgáltatásokhoz. Egy közelmúltban publikált kutatásból kiderült, hogy minden második ember vásárolt már internetes vócsert. Tízből kilenc kuponozó nő, ami nem meglepő eredmény.

Ha valaki egyszer elkezdi, könnyen beszippantja a kuponozás világa. Számtalan cég foglalkozik azzal, hogy akciós áron kínál különböző szolgáltatásokat. Ezek közül a legnépszerűbbek az utazás, a szórakozás és a wellness kategóriák, ezt követi szorosan a gasztronómia és a szépségipar kínálata. Talán nem meglepő, hogy a nők érzékenyebbek az akciós ajánlatokra.


A felmérés szerint a válaszadók harmada a kedvezmény mértékével csábítható vásárlásra. Minden ötödik kuponozó a 40-50 százalékos árcsökkenésre utazik, ennél valamivel kevesebben a legalább 30-40 százalékos kedvezményeket keresik. Tízből ketten viszont konkrét szolgáltatást vagy szolgáltatót keresnek. A kutatásból egyértelműen kiderül, hogy a virtuális térben is megjelentek az impulzusvásárlók, akik a kedvezmény láttán olyat is megvesznek, amire korábban nem is gondoltak volna.

 


A kutatás arra is rávilágított, hogy kedvezményvadászat hátterében leginkább a tudatosság (37%) és a szűkebb anyagi lehetőségek (35%) állnak. A harmadik legnépesebb csoportot az élménygyűjtők alkotják, akik az ajánlatok böngészése közben ötleteket gyűjtenek, és az hajtja őket, hogy az árengedmények bezsebelésével több programmal tervezhetnek ugyanakkora keretből.


Ennek ellenére tízből nyolc kuponozóval már megesett, hogy nem használta fel az előre kifizetett kedvezményes lehetőséget, jellemzően azért, mert lejárt a határideje, illetve megfeledkezett róla.


A kuponos akciók kihasználásával tehát járhatunk jól is, meríthetünk ajándékötleteket, de figyelni kell rá, hogy csak azért, mert valami kedvező áron elérhető, ne vegyük meg. Ne halmozzuk fel a termékeket a kamrában vagy a ruhákat a fiókunkban és ne vegyünk olyat, amire nincs szükség. Azt vegyük meg, ami tényleg elfogyott otthon, amire szükségünk van. Próbáljunk tudatosan gondolkodni, tervezni a mértékletesség jegyében és az anyagi helyzetünkhöz mérten dönteni.

 

Kiss Beatrix

Pénzügyi Tudatosság Projekt